måndag 21 februari 2011

Vilken karusell!

Mamma Mia.... om man har beställt huskatalog så innebär det alltså att man kommer bli uppringd av en husleverantör. Har nu pratat med en säljare från MM-hus, jäääätteduktig säljare var hon. Men- DYRT är vad det är. Billigaste huset går på 1.2 mkr i byggsats, alltså helt utan någon byggentreprenad. Men hon skulle skissa på ett hus som passar oss i vår prisklass. Hej hopp, det blir väl i storlek med garaget vi har nu.

Jajaja...jag vet att det blir mycket tjat om dessa förbannade husplaner. Jag är lite besatt just nu. Det går snart över :-). Drömmarnas möjlighet krymper ju mer och mer....

Fick ett tips av säljarMikaela på att entreprenaden brukar ligga kring 80 % av byggsatsen. Det får mina tankar att gå till Fiskarheden igen. De har fina byggsatser kring 600 000 kr. Fattar ni, FATTAR ni vad mina hjärna jobbar!!!

9 kommentarer:

  1. jag tror anders ska bygga ett stort garage därjordgubbslandet är idag med infart från återvändsgränden,sej till när vi ska börja.annars finns tomten kvar på rostorp,bakom syrenhäcken eller den stora granen
    "MORFAR"

    SvaraRadera
  2. Ja du pappa.... nåt garagebygge blire nog inte eftersom vi inte vill bo där i framtiden, vi vill ha lugn och ro. Och det är ju inte tomten som kostar, vi skulle ju ändå få dra fram el och avlopp o hela köret.... Det är ju hushelvetena som är för dyra! Men ja... kanske ett hus bakom stora granen :-), ingår fiskröken?. Men kvists gamla tomt skulle va bra. Hur kunde seved få sitt hus så billigt? Är det ett "rådhus 133" från vimmerbyhus han har?

    SvaraRadera
  3. vet inte ni får fråga honom,granentomten skulle bli fin ,men röken måste jag ta med mej så jag har den till röksignaler,när jag sitter där uppe och ska prata med dom där nere,fråga kommun vad kvist tomt skulle kosta avstyckad med el och vatten framdraget"morfar"

    SvaraRadera
  4. åkte oluttan till pappa,har felix något sportlov,vi ska ju fiska på torsdagmorfar

    SvaraRadera
  5. Men pappa... inte behöver väl DU en rök för att framkalla rökpuffar!? Hahahaa! Det enda du behöver är en tändare! Ska ringa kommunen :-).

    SvaraRadera
  6. jag ska inte flyga bara puffa lite ha haMORFAR"

    SvaraRadera
  7. Jag vill oxå bygga hus ;) Har snokat på nätet och förstår inte riktigt... Är det tomten, avlopp, el och grund som är så dyrt? Det finns ju skapligt " billiga " hus, men när man hör m folk som byggt så ligger ju slutnotan oftast på minst tre miljoner!!! VAD är det som kostar så mkt?
    Hoppas allt är bra annars, kram Jennie.

    SvaraRadera
  8. Vad trött jag blir, min kommentar jag lade i går finns inte med!!! Detta är något jag har stött på många gånger nu på slutet, less jag blir!

    SvaraRadera
  9. jag tror din kommentar frös och stannade på vägen locknetoka, Tinas pappa

    SvaraRadera