fredag 18 februari 2011

Jag kan, jag vill och jag ska!

Ja jag tillhör ju den här gruppen människor som alltid är ganska eller mycket tacksam. Jag vill inte va den som skriker efter mer, iallafall inte på jobbet. Men nu har jag haft medarbetarsamtal, och jag stod på mig.
- Pengarna betyder mycket, ge mig mer betalt så kanske jag stannar. Ja jag är ödmjukare i framtoningen men det är så jag tänker och de la jag fram. Det ska bli spännande, mycket spännande att se vad de kommer fram till. Nu vet de att jag har andra vägar att välja om jag skulle vilja. Det känns skönt men ovanligt att hävda mig själv när det gäller lön. Jag känner mig nöjd med min insats att lyfta mig till en snäppet högre nivå. Självkänslan växer för varje dag. Jag kan, jag vill och jag ska!

3 kommentarer:

  1. det var väl ett bra sätt att få tala om direkt för berörda part vad man vill med livet,år 2011 går det inte att bedriva nån sorts välgörenhetsvälgärning,jag håller stenhårt på sjuksköterskorna som talade om att vi har banne mej fördjupat oss i vårt yrke ,med nya studielån så ska det också avlönas med mera pengar inte bara ord hur duktiga och tillmötesgående ni är,stå på er det är inte bara topparna som ska ta allt"morfar"

    SvaraRadera