fredag 11 februari 2011

Orimliga tider

Jo då, minsann. Evelina ska på disco ikväll. Hon talade om för mig att discot minsann håller på till kl.2 i natt!!! Men snälla, de kan väl ändå inte va sant? Ett disco som är för barn/ungdomar upp till sjunde klass. Jo då sa Evelina, och jääääättemånga ska vara kvar till kl.2....

Men inte hon. Hon ska inte vara längre än till kl.23. Därmed basta.
Vad tror ni? Får man ha disco så länge för så små ungar? Jag ska ta reda på om det verkligen är som evve säger, har inte haft tillfälle till det. Jag tycker det låter totalt orimligt.

6 kommentarer:

  1. håller fullständigt med ,måste vara galet,vad är det för förälder som tar det stora ansvaret,det kan inte va rätt,evelina har nog missuppfattat"morfar

    SvaraRadera
  2. Men herre gud. Inte kan väll så små få vara ute till 2 på natten? Jag hade gjort som du och sagt max till 23. Längre har de inte ute att göra!

    SvaraRadera
  3. Känns som något hon provar med eller? Har aldrig varit med om att de har så länge för så små. 23 är en fullständigt nog. Kolla verkligen upp och OM det skulle vara till 2, så ifrågasätt vad de tänker med!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Absolut! Håller just nu på och väntar på svar då det är Barn&Fritidsprogrammet på gymnasiet som håller i discot. Har de disco till kl.2 ifrågasätter jag starkt deras omdöme.

    Det kan mycket väl vara så att hon dragit till med något, det har jag anat från att hon sa det. Men man vet aldrig!

    SvaraRadera
  5. Det kan ju även vara så att de delar in barnen efter ålder. Så det kanske är äldre barn som har till 2!? Och att man inte har förstått det! Jaja, det visar sig! Hoppas hon har kul i alla fall!!

    SvaraRadera
  6. Så här va det. Discot hölls för mellan- och högstadiet. För mellanstadiet till kl. 22 och för hög till 02.00. MEN- alla som ville fick stanna till två. Lite dubbla budskap. Tycker inte att mellanstadiet ens har med högstadiet att göra men jag kan ha fel. Det finns föräldrar som inte är så nojjiga som jag, det finns ju de som faktiskt inte har nån koll utan har nog med sitt. Vad händer med de barnen som springer på stan på natten? Usch, nej jag tycker det känns fel. På MIN tid (1847 typ....), då höll discot på till kl.12, även när jag gick på högstadiet!! Tycker två är sent till och med för högstadiet. Men det lär ju finnas alla olika åsikter om den saken!
    Hon är iaf hemma nu och hon hade haft trååååkigt. Synd.

    SvaraRadera