onsdag 16 februari 2011

I mitt huvud byggs det

Jag lovar er att snart, snart kan jag namnet på alla huslevrantörer i hela Sverige. Vi funderar på att bygga vårt eget. Har på ett ungefär platsen klar för oss men det finns ingen konkret tomt ledig där, men jag är driftig när jag vill! Så jag har pratat med kommunen och de ska skicka en karta över området :-). Skulle va toppen för sambon som då skulle kunna ta och bräsa iväg på sin cross och ta ett par varv när lusten faller på. O jag kan gå i barndomens skogar och plocka svamp ooch blåbär ( om man törs äta av skogens skafferi numer ). Felix kan ta sin fyrhjuling och köra utan att hålla sig på gräsmattan eller böka med släpkärran för att komma iväg. Evelina kan få sin kanin och cykla ner till vimmerby när hon har lust. Hahaha, det är lätt att se fördelar när man vill!
Men det är ju en sjujävlars process att bygga sitt eget hus, man blir ju trött bara av att läsa om allt.
Det är så svårt eftersom nästan inga skriver ut ungefärliga priser och det är just priset som styr, vi har inte råd med något lyx. Det fins väl ett par grundläggande önskemål men inte ens dom är ett måste. Önskemål är ett öppet läge, jag vill ha space omkring mig. Önskemål nr 2 är ryggåstak så man får lite rymd i huset. Jag är också angelägen om att min fina sambo får sitt garage.
 Man får väl välja ut ett par leverantörer och be om nån slags offert. Jag vill, jag vill, jag vill- VI vill!
Men det är kanske bara en dröm.... Och om det stannar vid drömmar så har jag iaf lärt mig hur ett hus är uppbyggt och en del av processen!

5 kommentarer:

  1. det är bra med drömmar,hoppas de kan bli verklighet utan att bli ruinerade ett litet hus ett stort garage och varmt och skönt,så behöver det inte vara mera ,lycka till och sök vidare i djungeln av husbyggare,gullringen bygger ju efter önskemål,även håkan :MM bygger ju precis som ni vill ha det, MORFAR

    SvaraRadera
  2. Oh vad roligt (klappar händerna)! Hoppas det blir av. Men annars så är ju drömmar det nästa bästa! Hoppas verkligen att ni hittar den tomt ni vill ha och sätter igång processen!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Pappa: Jag håller med dig i allt du skriver. Tror dock det blir dyrare om man ber dom rita efteregna önskemål. Men fråga kan man ju göra. Vimmerbyhus har fått en del dålig kritik av bemötandet av vad jag läst men när man bor så nära borde man ju kunna ha en bra dialog med dom.

    Locknetoka: Tack snälla du! De enda jag hör är: Vaaa naaaaee, ska ni verklgien bygga eget??? O så ser man nästan hur de skakar på huvudet. Lite tråkigt faktiskt. Jag har ju inte sagt att vi SKA göra det och i såfall kommer det vara väl genomtänkt! KRam!!!

    SvaraRadera
  4. som det är i dag så tror jag mest på mm-hus eller husbyggarna i gullringen,dom verkar ha mycket goo just nu,vad det låter"MORFAR"

    SvaraRadera