måndag 14 februari 2011

Mycke på gång

Ni vet när man har mycke på gång som man inte kan prata om innan det är säkert, visst är det en jobbig känsla. Man väntar på att få något slags svar, man vänder och vrider, man hoppas för att i nästa sekund inte hoppas så mycket att man blir besviken. Man undrar om gräset är grönare på andra sidan och om fördelarna väger upp nackdelarna. Jag har svårt med dessa situationer, att vänta. Jag lixom exploderar inombords!!!

För att lugna vissa av er så handlar detta om min arbetssitutation, att vara eller icke vara. Jag har fått ett eventuellt erbjudande på annat håll. Ca femtusen mer rent i månaden och att jobba med något jag tycker om är inte att bara kasta iväg. Det tråkiga är att det handlar om schematider. Vi får se vad som händer!

5 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att de löser sig för dig!!! De är viktigt att jobba med något man verkligen tycker om <3

    kram /mel

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Mel. Jag trivs skapligt nu också, men det är en bit jag saknar och den kan jag få på detta ställe... Jag har mer att ge och jag är begränsad i det i mitt nuvarande jobb. Kram!

    SvaraRadera
  3. du lever bara en gång,öppnas det nya vinklar som verkar ganska säkra anställningsmässigt så är det väl inget att tveka om,som sagt förr var ett kommunalt jobb lika med anställning fram till pension men inte nu.trivseln är ju viktig och får du då utveckla det du har att ge inget att tveka om eller hur. du får väl ha rådslag med familj för det är väl där det måste fungera"morfar"

    SvaraRadera
  4. Pappa, tack. Jo jag har rådslag med familjen, måste ju passa oss alla med tider m.m. O jag har inte ännu pratat med chefen på stället ännu så jag vet inte allt omkring ännu.
    Kanske tar med mig barnen in ikväll och hälsar på. A jobbar sent men evve är hos kompis så det hänger på när jag hämtar henne :-).

    SvaraRadera
  5. Oh så svårt! För mig skulle allt hänga på schemat! Känner ju att jag måste orka hinna med familjen. Och mig själv!!Både fysiskt och psykiskt! Men det beror ju också på vad man har för förutsättningar. Ibland har man inget val! Vare sig det är taskiga tider eller inte.
    Det låter onekligen lite spännande detta!Tror du gör rätt val för er här!
    Kram!

    SvaraRadera