tisdag 1 februari 2011

Grubbel

Idag tänker jag pausa i Facebook som ni vet. Men FAN jag har kommit på att det är bra i vissa avseenden. Jag ska ha ljusparty i mars och då är det smidigt att använda fejjan istället för att skicka 200 sms. Men har jag sagt det så har jag, men kanske väljer jag att inte inaktivera men att pausa kontot.

Jag har mått ganska risigt ett tag, kroppen är ojämn i rytmen och orken är till och från borta. Tar jag inte min medecinen blir jag helt slut, trög, förvirrad men när jag tar den så rusar kroppen igång och jag blir skakig inombords och det är fruktansvärt jobbigt, faktiskt ännu värre än att vara trött- näe jag vet fasen inte vad som är värst. Det är an djävulssjukdom som är extremt komplicerad eftersom det är så liteeee liteee hormoner det gäller- men ack så viktiga för hela måendet. Jag får väl härda ut för det är fan ingen vits att gå till sjukan, proverna visar bra- Punkt slut i läkarnas värld. Men all forskning visar att det absolut inte är så enkelt. Värdena bevisar inte så mycket egentligen, men det är smidigt för läkarna att hålla sig till dessa värden. Nog om det.

Idag är det +2 grader ute! Tjooohoo så jädrans gutt! Ska nog ta och slänga mig i solariet för första gången på två år! Tjingeling!

7 kommentarer:

  1. jag tro att du slavar med medicinen,vilket inte är bra det märker jag om jag tar hjärtmedicinen på kvällen i stället för morgonen,och när all vetenskap varnar för solarier vad händer då,med kroppen"morfar"

    SvaraRadera
  2. Förstår din jobbiga situation även att vi inte har samma tillstånd du och jag. Jag är ständigt trött istället med ständig värk. Mår man inte bra är man inte på humör och man får berätta och prata om det, bättre det än att stänga det inne.
    Ska du ha partyt en veckodag?=) Blir det på en helg så kommer jag mer än gäääärna, älskar ljuspartaj=)
    Hoppas att du snart blir bättre nu när det blir ljusare. Åh, solarie, jag vill mee... Har funderat på det ett tag.
    Vi fick med ett med huset, himmel. Lite rörigt i det rummet men jag funderar på att göra iordning där nere i källaren och lägga mej och bara ha det skönt med lite mysmusik=)

    SvaraRadera
  3. Pappa: Ja jag vet att det inte är bra att sola, därför har jag inte gjort det på nästan två år. Jag är rädd om mig för övrigt, inte sant.

    Jag slarvar inte med medicinen, men när jag mår sämre av att ta den så tar det emot. Har varit mycket noga med att ta den sista tiden och har tänkt på alla andra grejer runt omkring. Som att inte dricka mjölk för tätt inpå medecinen, inte borsta tänderna med flourtandkräm och alla andra jäkla grejer man ska tänka på... Jag har mina planer för om det blir för jobbigt och man inte hittar något, scandlab tar prover som kan bevisa för läkarna hur det ligger till, eller faktiskt utesluta vad problemen beror på. Kruxet är att man pröjsar dessa prover själv.
    Det är inte lätt för läkarna att hänga med i desa svängar i forskningen och jag är tacksam att vi iallafall har vård här i landet. Men ibland orkar jag inte va så förbaskat förståndig!

    Och - de kunde va mycke värre!!!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du snart kommer i bättre rythm kroppsligt. Har en nära vän som också har hypotyreos, men hon mår oftast bra...tackvare sin medicin. Hoppas våren kommer snart och att du därigenom kanske får lite mera energi =)
    (hör av dig när de är dax för ljusparty)

    Kram /mel

    SvaraRadera
  5. Tack allihopa. Jag ska ta min medicin även att jag mår dåligt, de kanske vänder men de kan ta tid- upp till ett år!

    Jag hör av mig till er ang. ljuspartyt fram i mars. Pappa, kommer du ;-)?

    SvaraRadera
  6. ja får tro du sköter medicinen för ditt eget bästa på tid och längd,vad anbelangar ljuspartyt så tackar jag nej kommer inte,jag är redan ett ljushuvud

    SvaraRadera
  7. Låter jobbigt med din trötthet. Förstår att det tar emot att medicinera om du upplever att du inte mår bra av det heller. antar att du pratat med en läkare om det?
    Angående facebook så tycker jag att om man förlitar sig på att all information ska komma fram till dem man vill genom detta "ansikte" då får det stå för dem! Ha kvar facebook och använd det som det är tänkt. Vill du vara säker på att saker och ting kommer fram, ring, och om andra tror att deras info ska komma fram till dig genom fejjan så får de stå sitt kast!
    Kram!

    SvaraRadera