onsdag 16 februari 2011

Vilken husdjungel!

MM 149 kvm, Materialmännen
MM 138 kvm, Materialmännen
Lönneberga 138 kvm, Vimmerbyhus
Rådhuset 133 kvm, Vimmerbyhus

Jag skulle kunna slänga upp hur många bilder som helst men jag måste sålla lite. Har funderat på detta med Älvsbyhus idag. Ryktet säger ju en del, de är svartlistade hos Råd och Rön och ja... det finns väl lika många bra omdömmen som dåliga. Dessa hus är absolut billigast, det finns ingen tvekan om det, MEN de har vanlig torpargrund och  vattenburna radiatorelement. Om vi ändå bygger ska vi nog ha golvvärme och en bra grund som huset ska stå på. 

Dreeeaaam... dream, dream, dreaaam            dreaaaaam......

Har fått karta på tomterna idag. Spännande!

3 kommentarer:

  1. Jag gillade det översta och det gula mest!!!

    SvaraRadera
  2. jag håller med locknetoka ,men jag skulle nog välja vinkelhuset,samtidigt som jag är lite lokalpatriot,men det är jättesvårt det förstår jag. älvsbyhus är svartlistade som det säjs,jag tror att det huset som byggdes i västervik som det var mycket tjafs om var älvsbyhus,sedan har det varit flera fall i teven.men dom kan ha bättrat sej,jag vet inte.sedan är det väl jord eller bergvärme som gäller,och här uppe måste ni lyssna med kommunen,om ni får gräva för sådan värme "MORFAR"

    SvaraRadera
  3. Åhh!!! Ska bli så spännade att följa era husplaner och se vad de blir me de hela =) Hoppas de finns bra lediga tomter, där ni vill bo och att ni hittar just erat hus att bygga där!
    /mel

    SvaraRadera