fredag 27 januari 2012

Aaaaaaaj som f******n!

Skulle försöka vakna till när klockan ringde 06.15. Trött som en tok.
Aaaaj som fan! Nacken är låst. ONT. Otäckt. Har hänt förr.
Rör mina ben. Aaaaaj! Rör en arm. Aaaj.
Men vad är nu detta? Har jag blivit hårt sjuk under natten? Har någon vänt och vridit på mina leder när jag sovit? O PANG där kom en smäll i huvet också. Tack för den! Okeeej...... Inser att jag nog bör lägga mig ner.
Är de detta som är influensatecken? Detta som min kollega på jobbet fick i förrgår. Jag varken vill eller orkar bli sjuk.
Orkade med nöd och näppe följa Felix till skolan. Det gör skitont på insidan av knäna och likadant på armarna, märkligt. För de som undrar (inte så värst troligt men ändå, bara för att visa min brist på energi) så hade jag varken strumpor eller underkläder under skor och mysbyxor, så mycket struntade jag i att bry mig. På med mössa och traska iväg bara. Ringer sedan min kollega som säger att det låter precis som det Janne fick i veckan. Samma tecken. Okej. Bara lägga sig ner o acceptera alltså.

Ja så nu ligger jag här, bloggar i sängen med Sally vid sidan. Känner samvetet krypa på att jag hellre velat vara på jobbet. Det är ju för fasen till och med löööööning idag! Jag hade planer! Skulle till Jysk och kolla på soffkuddar m.m... Men men, jag är viktigare. Viktigast. Viktigast för en själv är sig själv som min kloka son brukar säga♥.

2 kommentarer:

  1. Usch.. Hoppas du är på benen snart igen!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mel, de tror jag nog :-). ONt blod förgås inte så lätt, eller vad det är man brukar säga :-).

      Radera