måndag 30 januari 2012

Nya rutiner

Sedan anders började jobba på mejeriet har jag haft svårt att komma in i bra rutiner den veckan han jobbar kväll. Det blir sena kvällar och ingenting gjort! Jag har i förväg bestämt att det ska bli andra bullar den här veckan. Målet är att felix ska läggas senast kl. 20-00-20.30, men det är så svårt! Det är då Fuskbyggarna och Mot alla odds och såna program börjar, just såna program både Felix och jag vill se. Men jag ska verkligen försöka!

Idag började jag en halvtimma tidigare och slutade kl.16.00 för att det inte ska bli så stressigt när jag kommer hem, det är lustigt hur mycket en sketen liten halvtimma gör! När jag kom hem ställde jag mig och strök gardiner och satte upp, kändes riktigt bra att ha lust till något. Tror att energin kom av att jag gick upp på Felix rum och såg att min underbara sambo hade städat och plockat upp på felix rum. Vilken lättnad det var! För innan såg det ut som en bomb (jag borde tagit ett foto före/efter) hade smällt på felix rum efter att han lekt där med ex antal kompisar igår. Förstår nu hur irriterad och stressad jag blir av att ha oordning omkring mig. Tack goa Anders!

Nu sitter jag här med benen på mitt nya fina ekbord jag köpte för 600kr, sicket jäkla klipp!!! 600 kr, det är ju otroligt att jag hade sån tur. Kvällsmaten har vi ätit och felix tittar på lite tv bredvid mig, Sally ligger och vaktar och ger ifrån sig ett morr när nån går förbi (liten men stor i käften). Evelina är ute på byn och far omkring och ikväll känns de så där himla skönt i mage och hjärta. De ska jag ta vara på :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar