onsdag 18 januari 2012

Vad ska en blogg innehålla?

Ibland undrar jag vad det är som gör att man läser en blogg. Vad ska den innehålla för att folk ska vilja läsa, eller iaf för att orka tycka något och kommentera ? Jag tror folk vill läsa skvaller, skvaller och gnäll och saker som folk kan reta sig på och prata om. Jag vill ha något gemensamt med bloggaren för att jag ska tycka att den är värd min tid.

Om mina bästa vänner bloggade skulle jag absolut följa dom, om släktingar bloggade skulle jag absolut följa dom också. Men vad jag vet så är det ingen i vare sig släkt eller bästa vänner som följer min blogg. Jo själv klart min trofasta pappa, han följer mig alltid. Det tycker jag om.

Jag säger detta mer som ett konstaterande, och inser att inte alla tycker det är så briljant att blogga eller tycker det är intressant att läsa. Nu är det inte så att jag tycker det är roligt att läsa vilka bloggar som helst! Jag läser de bloggar vars skribent jag känner och de jag har något gemensamt med. En - två handfulla nävar skulle jag tippa på.

Jag har några trogna bloggvänner- till er vill jag säga TACK! Verkligen superTACK!

6 kommentarer:

  1. jag tycker det är kul att kunna hålla sig lite ajour,med vad som försigår,både bland nära och kära ,även gamla kompisar berättar och talar om både skoj och mindre roligt,skulle nog själv blogga varje dag ,men kan ej fixa till en sida ,så det får räcka med kommentarer "MORFAR"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack pappa för du finns både här och där. Visst fixar vi en blogg till dig, men HUR ska du hinna med det?

      Radera
  2. Jag läser de jag känner(eller kanske känner till) och de jag har något gemensamt med....Naturligtvis är skvaller lite roligt men också de med liknade erfarenheter...Gillar din blogg för att du är du..Ändra inte på det;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma Ylva :-). Lite skvaller är helt okej om det ine är för at gotta sig i tråkigheter, men skriver man tråkighter och skvaller så får man ju räkna med att det kan bli så att folk gottar sig:-.

      Radera
  3. Jag följer ju bloggar jag gillar och jag kan ju gilla dem av olika anledningar. Men vissa fastnar jag bara så där för. Sedan har jag ju förstås ett antal med intresset för foto som är den gemensamma nämnaren men det utvecklar sig även till att man gillar annat också hos dem oftast. Men sedan har jag vänner på min blogg som jag allvarligt kan känna ibland att varför??? Men det är ju inte så himla lätt att bara skriva att -jag har absolut inget gemensamt med dig så jag stryker dig! Informationsrutan med att jag kommer att kolla vilka jag blir vän med kom till av en sådan anledning också, inte bara liten text och konstiga färger, utan jag kommer också att kolla mer noga vad de har skrivit innan och så. (men det skrev jag inte i den rutan, kändes lite väl) Men jag vill gärna läsa för att se om det kan finnas något jag tycker är intressant med den här personen. Jag kände ju också innan jag nyöppnade på bloggspace att jag hade en massa som bara kändes "bla, bla, bla, bla" förstår du? Jag gör inte ner dessa personer absolut inte, de är säkert helt ok och fina vänner till andra men jag ser ingen anledning till att ha dem som bloggvänner helt enkelt.
    Men dig ser jag som en fin vän, som man kan bolla saker med både intresse och matnyttigt i verkliga livet. Jag är jätteglad att jag har hittat dig, eller du mig, på bloggen!
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du underbara, va gullig du är :-). Jag är så glad att jag har träffat dig i bloggvärlden! KRAM.

      Radera