söndag 1 januari 2012

Tusenskönt på nyårsafton 2011

Gick en promenad på självaste nyårsafton, gnistrande kallt och vackert till tusan. Helt plötsligt såg jag några tusenskönor växa. Känns ganska märkligt att dessa blommar nu även om de frös ganska rejält just igår.
Upptäckte också att videungen "blommar", det är väl också välan tidigt? Naturen måste va en aning förvirrad och konstigt vore ju annat med denna ljumma vinter.
På en vacker äng full med frost såg jag denna vackra skapelse sträcka sig upp mot solen på himlen.
(Förstora gärna denna genom att klicka på den så att den bäst kommer till sin rätt)

Nyårsafton slutade lika lugnt som hela året sammanfattningsvis varit. Vi tillbringade den hos goda vänner på Stjärnstigen, jag tog inte en droppe alkohol och klarade mig ypperligt. Vi bjöds på god mat och skrattade så tårarna rann när Johanna berättade både ett och annat. Raketerna sköt vi inne, jag och Sally på insidan av fönstret. Inte kunde jag slappna av innan katten va inne heller så honom gick jag ut och letade efter kl. 01.00 år 2012. Ett pip under altanen avslöjade honom och han hittade inte ut. Så de blev att mer eller mindre gräva fram honom. Nöjd katt och nöjd familj!
God fortsättning 2012, året då jorden förutspås gå under i många kulurer. Jag tänker INTE ägna nån energi åt de profetiorna!

6 kommentarer:

  1. detsamma till er,här avlöpte kvällen lika lugnt massa var här och bella,mormor serverade fisk på planka,"mycke gott" senare kräftor som fiskats tidigare i höst ,avslutning kaffe kaka,inte en droppe alkohol,fyrverkeriunderhållningen stod grannen håkan för,nyårsdagen upp vid sextiden kokade kaffe sedan i väg på harjakt,god fortsättning tina och alla dina bloggvänner "MORFAR"

    SvaraRadera
  2. De lät gott de där! Vi funderade på när vi ska njuta av den där älgfilen, det får bli vid något bra tillfälle:-). Perfekt med gratis fyrverkeri på behörigt avstånd. Skulle passa mig bra. De där med alkoholen är överskattat, man babblar en massa skit och vaknar med träkeps. Men visst, ibland sitter det fint med lite rödtjut!

    SvaraRadera
  3. nja ska det va nåt starkt då får det bli en whiskey eller en pilsner,jaså ligger det en file och väntar ,det är väl lagom när anders bestämt sig för när det ska bli den där hemligheten hehe. idag ha vi bella hos oss massa jobbar och hundvakten är i blekinge MORFAR

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år. Det låter som en avslappnad inställning till allt. Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack Fina!! =) Jaaa, jag kan vara bra på att hålla låda! ;) På företagets Julbord fick jag höra att jag skulle starta en egen stand up komedi show!! he he !! =))

    Kram å God Fortsättning på det nya året som kommer att sprida nytt ljus över dig!!

    Jättefina bilder!!

    kram

    SvaraRadera
  6. Vilket foto Tissan!!! Hur snyggt som helst och ju större desto bättre, du har så rätt!
    Kram.

    SvaraRadera