söndag 8 januari 2012

Gode gud ge mig kraft.

Evelina har fått en hårförlängning, hon har limkluttar i halva skallen. Det har klagats varje dag sedan hon fick dessa. Tanken var nog god, men jag har sagt innan till min lilla dotter att NEJ du får vänta med hårförlängning tills du är äldre och kan vårda din förlängning.
Nu var inte jag delaktig i detta beslut och som sagt tanken var väl god, även att jag tycker hon är för ung som tolvåring. Hade här inget att säga till om tydligen. Jag är väl en löjlig hönsmamma men har lärt mig ett och annat vad det gäller min dotter. OCH- hon tröttnar fort. OCH- ska man göra något ska det vara genomtänkt!
Men- vem är det som får ta allt gnäll och som måste se till att hjälpa henne med detta hår som ser ut som en gammal risig barbies hår. Jag är gråtfärdig när jag ser det! Hon har ont och det går inte att borsta. Hon vill inte ta bort det av lojalitet eftersom hon fått det i julklapp men hon vill inte heller ha det kvar. Nu vill hon att jag ska klippa av det. Hur då? Jag har verkligen ingen lust att gå till frissan med detta. Ska kontakta en tjej här borta som är frisör och se hur hon kan hjälpa till. När jag såg detta hår sa jag direkt- när detta hår börjar strula tar du hjälp därifrån du fick håret. Men inte blev det så.... Det är jag som kommer få pröjsa, det är jag som får höra gnället, det är jag som får tårar när hon blir frustrerad och tycker håret är jobbigt. Jag får tårar för att jag får miljoner känslor i kroppen på samma gång angående detta. Usch. Men jag biter ihop. Fy fan vad jag biter ihop.

2 kommentarer:

  1. Precis så sa jag angående Mandas mobil..Tyckte hon var för liten att som åtta-åring få en mobil och tyckte-den som skaffa den åt henne får fylla på kontantkort,fixa när den strular,lämna in den på lagning osv..Hon var ju överlycklig-tills pengarna tog slut och den efter två veckor la av lite titt som tätt...Blir så trött på sånt..Då var det ju naturligtvis jag som skulle fylla på och styra och ställa med den(slutade med att hon fick en ny i julklapp av oss istället..) Förstår dig fullständigt..

    SvaraRadera
  2. Åh vad tråkigt för Evelina att det blivit så. Men antagligen så lär hon sig något av det. Att tänka till och kanske lyssna på lite förslag innan. Jag kände direkt när jag började läsa att shit, Lena ville ju ha förlängning och det tänkte jag köpa till henne i födelsedagspresent, 9 år!!!! Blev ju jätteglad att jag inte hunnit köpa än, men sedan såg jag ju att det var ju lim ni hade. Jag tänkte köpa med clips, så det går att ta bort lätt.....hoppas jag. Det blir ju mer som att använda peruk i flera delar så att säga. Hoppas ni får till det bra med håret i alla fall.

    SvaraRadera