tisdag 31 januari 2012

Två dagar av belåtenhet


En bild storasyster tog på Felix i somras när han hade täljt en barkbåt.
Jag är så nöjd... Både igår och idag har jag fått saker gjorda utan att känna stress och irritation. Hela dagen idag har jag varit uppåt även på jobbet, den här dagen har varit ovanligt bra och det va länge sen jag kände detta. Måtte det vara i flera dagar :-)! Idag har jag fixat lite tvätt, röjt i köket, powernappat, eldat, spelat skitgubbe med felix. O nu även läst för honom. O vet ni vad, han läste sitt första ord. M Y R A!!! Han ljudade och hörde att det blev ju myra. Nu är de på gång och nu när han väl förstått det kommer det gå fort som tusan!


På lördag ska vi börja med vår Dirty Fox jag och Anders. O jag börjar bli lite nervös... Vad har vi gett oss in på, måste man stå o gno mot andra??? DET vill jag inte! Jag vill bara gnossa med Anders. Ja de ska bli jättespännande att rapporetera till erter denna upplevelse.

Imorgon bär det av till Kalmar på utbildning. Jag läste att det skulle komma en "snökanon" (aldrig hört begreppet förut men tydligen bidrog en sådan till 1.5 meter snö på två dygn 1989) från Ryssland som skulle innebära ett rejält oväder imorgonkväll så de spörs om vi tar oss hem med tåg imorgon.

Bli inte mer insnöade än ni redan är *blink blink*! Hej hej!

2 kommentarer:

  1. Nä...snökanon är ju sådant de använder i slalombackarna eller...?! ;-)

    SvaraRadera
  2. jo jag kommer ihåg vintern 89 ,det kom så mycket snö på ett par dygn så vår husvagn försvann i snön,militären körde med bandvagnar och hjälpte folk i skärgården med mat och sjuktransporter,hela öland var en stor snöhög,nej fy tacka vet jag sol och sommar,kul att det funkar med att ta lite varje dag ,i stället för att tro vi fixar allt på en kvart,var och ett har sin tid.det måste va en fröjd att få höra felix fräsa och ljuda bokstäver och ord ,då är han riktigt på gång MORFAR

    SvaraRadera