söndag 15 januari 2012

Det om det o lite till.

Vaknade av en trampande katt, inte varje dag man vaknar av bröstmassage- tack o lov! Jag säger som Felix, vad trist de vore utan husdjur! Men ibland är de ett också wätt så jobbiga.
Dagens uppgift är att hinna tvätta och få ordning på kläderna inför veckan, denna syssla står mig upp i halsen. Skulle va mycket bättre om jag kunde acceptera att den kommer vara konstant i ca 12 år till, ja då är Felix 18 år och Evelina 24 år och då borde väl bördan lättat kan man tänka!? Just nu står en rejäl hög på strykbrädan och blänger på mig här där jag sitter.

Vi tog en liten promenad för att friska upp lungor och hjärna, provade såklart mina nya kängor. Så nu går jag här med Compeed på hälarna vilket innebär skoskav! Jaja, det är väl det man får räkna med med nya skor. Det ingick nog i priset ;-)!?
Kocken står i köket och förbereder en skinskstek och jag ska ta mig an det där tvättlasset som faktiskt växer i skrivande stund eftersom både torktumlare, tvättmaskin och klädstreck är fulla med kläder. Efter det ska jag på ljusparty hos grannen. Blir att köpa ett glowlite- bara! Men det räcker med de priserna.

Imorgon ska jag hälsa på Hanna och Wilma på lunchen, ska bli mysigt och nosa på lilla Wilma och se hur stor hon blivit, kan tro att hon sitter nu. Ska såklart bli roligt att få krama om Hanna också!

Hasta la vista!

(Pappa, jag vet att du ville vi skulle komma idag men tiden räcker inte till idag, MEN- vi kommer en kväll i veckan jag och barnen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar