lördag 21 mars 2009

15 år just idag!

Kom just på att jag haft mitt körkort i 15 år idag! O inte har jag åkt dit för varken fortkörning eller något annat, det är väl ganska bra? Inte har jag krockat heller, om inte grävling o rådjur räknas? 15 år är länge.... Minns när maria o jag åkte o raggade i min första bil, en beige Ford Tanus (eller hur de stavas) med grön inredning, ratten gick så tungt att jag knappt kunde styra den men gud va roligt vi hade med den där stora otroligt fula bilen. På vintern fick jag lägga tunga säckar i bagagen för att bilen skulle va kvar på vägen. Hahaha, sålde den till slut för 500 kr för min dåvarande svärfar förbjöd mig att köra den. Jag förknippar den där bilen med No Limit och What i s love med haddaway. Fina minnen, för längesen.

7 kommentarer:

  1. Tina.. Är du såååå gammal.. Ler..
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Wow, hänger med på nostalgitripp :-) Har haft mitt körkort i... räknar efter... 15 år, 1 månad och 14 dagar :-D

    SvaraRadera
  3. ha ha du e duktig du jag har inte hållt den NOLLAN men sen e jag ju en Edbergare..... Kram tjejen

    SvaraRadera
  4. Hörrdudu sötis (edbergaren), det handlar nog mycket om TUR. Minns du va som hände vid tennisbanan? o som du o jag körde för några år sen så ska jag bara tacka gudarna att inget hänt... Men nu är jag lugnare, Evelina sa häromdagen att jag borde utnämnas till Sveriges bästa bilförare. Ett bra betyg för o komma från den damen.

    SvaraRadera
  5. haha sen vart det min första bil,fick den när jag fyllde 18, nycklen va inslagen i ett litet paket sen va dety bara o gå ut på parkeringen o gissa sej till vilken bil den tillhörde va inte så svårt kan jag tilllägga mohahaha,,,men det vart ett par raggarvarv me den innan den skickades till skroten efter ett troget liv,,,mvh du vet vem

    SvaraRadera
  6. ford taunus ghia 2.0 års 1977 ,,,ps även jag fick lägga sandsäck där bak mohahah,,,R.I.P

    SvaraRadera
  7. hahaha, stackare som fick "ärva" den efter mig.
    De va väl på rent jävelskap du fick den. Men du fick snygga högtralar e på köpet för jag glömde ta ur dom o Mogge vägrade ge tillbaka dom... ja de va en rolig bil. Kul att du hittat hit!

    SvaraRadera