torsdag 26 mars 2009

Jag tror minsann jag mår bättre för tillfället

Kan de va så bra minsann? Har jag fått bukt på struman med hjälp av mina mediciner. Jag tycker att jag börjar minnas saker bättre och att jag förstår vad människor omkring mig säger. Tröttheten sitter tyvärr i men den är inte konstant längre. Jag börjar lita på mig själv igen.
Jag funderar på.. Hjälp mig nu.
Jag tycker att jag har bra självkänsla. Jag tycker om mig själv men jag är dålig på att minnas saker och vimsar och det gör att jag ibland känner mig dålig som människa. Ja visst jag vet nu att det beror på struman, men... Nu till frågan. Är det självkänslan eller självförtroendet som sviktar? Även att jag läst om det o pratar om det med klienterna (deras självkänsla/ självförtroende) så tycker jag det är svårt nu när det gäller mig själv.

3 kommentarer:

  1. Gläds åt att du mår bättre o medicinen funkar. Funderar på din fråga! Först tänker jag att det är Ok att inte vara perfekt o minnas allt o Ok att vara vimsig (vilken människa är perfekt? o va skulle va bra med det?).

    Men om du inte känner igen dig själv och tycker det är konstigt är det förstås jobbigt. Återkommer ...

    SvaraRadera
  2. Jo det håller jag naturligtvis med om. Ingen är perfekt och det efterträvar jag inte. Det är mer att känner mig ledsen på mig själv när jag vimsar och inte kan hålla den ordning i mitt huvud som jag ibland behövr exempelvis behöver på jobbet. Jag kan inte dra alla konkreta exempel på HUR otroligt vimsig jag va ett tag för då skäms jag. Jag är bara nyfiken egentligen. Är det självkänslan eller självförtroendet?

    SvaraRadera
  3. Egentligen tror jag att du ställer fel fråga. Du tror på dig själv? Tänker och känner att du vet vem du är? (har självkänsla?) Men du på grund av sköldskörtelproblem svajar eftersom du just nu inte känner igen den Tina du brukade vara? Det är så jag fattar det.

    Du känner helt enkelt inte igen dig själv? Då blir det jobbigt! Men du är ju inte ditt vanliga jag! Hormoner etc, påverkar dig så ... så både självkänsla och självförtroende får sig en kyss ;-))

    Försök och hitta tillbaka till den Tina du vill vara.

    SvaraRadera