söndag 22 mars 2009

Härliga söndag

Dagen har varit lugnare än lugnast. Åt födelsedagsmiddag hos mamma o pappa och så vilade jag en stund på deras soffa medans vi inväntade att våra magar skulle va redo för lite fika. Jag har varit så extremtrött idag. När jag fikade intog Felix mitt "soffläge" och somnade där en stund innan vi åkte för att hämta lilla skruttan som varit hos sin pappa i helgen.

Skönt att få hem henne! Men hon börjar komma in i en "Ingen ska tala om för mig-ålder" och hon fräser och surar och tycker att alla här hemma är dumma, tråkiga och tjuriga så fort man säger nej till henne. Jag klarar det ganska bra men det är värre med Anders som inte alls gillar konflikter. Han suckar och säger: Jaha... och så går han sin väg. Vilket leder till att Evelina varken får mothugg eller känner att han bryr sig. Jag är "medlare" åt alla håll o kanter och det är just nu jäkligt jobbigt!
Men dom är ju för de mesta underbara och det är det vi måste fokusera på. Just nu ligger barnen o kollar på "bio" i en koja på Evves rum.

Tack o gonatt för idag mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar