tisdag 24 mars 2009

Bäbby gubbajj

Felix har som alla andra barn sina egna uttryck. Hans specialare är stortummen (vadå, det heter ju stortå och då borde de ju va så) och att han när han är arg sätter trä framför ordet. Ex. trä-täcke, trä-glas, trä-cykel osv... Låter ganska roligt men eftersom vi försöker hålla svordomar borta så funkar det ju. Han kan även dra iväg ett :- Fjädrar också!

I går när vi satt i bilen såg han en liten tant som kom o gick på trottoaren. Då slänger han ur sig samtidigt som han ser helt förvirrad ut: -Va! Va är de för en liten pluuuuuttant? Med betoning på plutttant. Man kan få sig ett gott skratt när som helst.

Idag när vi åkte hem från dagis o satt i bilen frågade han:
-Mammaaaaa, tycker du om bäbby gubbaj?
- ????? Va sa du gubben?
-Tycker du om bäbby gubbaj?
- Jag förstår inte vad du säger? Äppelpaj?
- Näe, bäbby gubbaj.
- Jordgubbar?
- Näeee. BÄBBY GUBBAAAAAAJ!!!!!!

Förstår ni? Jag förstog när han började sjunga. Det lät jättebra med bäbby gubbaj i refrängen.

3 kommentarer:

  1. nää jag förstår inte. ler.. Kram jenny

    SvaraRadera
  2. Kanske han tänker på; ... BabyGubbar? Män med stor mage som liknar han själv för några år sedan ;-))Stort huvud o massor med mage???

    SvaraRadera
  3. O, Fjädrar också är så ... att det slank ur mig idag. Tacka Felix för jag slipper svära!

    SvaraRadera