söndag 30 januari 2011

Ännu en helg till ända....


Ja det har inte blivit så mycket skrivet denna helg... O många gånger är de ju bara ganska oväsentliga saker jag skriver om. Men det är väl så det är med bloggar, att  man ska kunna skriva vad man vill. har försökt fota i helgen men det har inte gått så bra. Tog över 200 foto när vi va ute på isen idag men jag lägger inte ut ett enda för jag är inte nöjd alls. O jag är tjurig på photoshop för jag begriper mej inte på allt, inte ens en hundradel i programmet!

Nåväl, ett par blomster har jag fotat i allafall. Längtar tills jag har råd med ett macroobjektiv, jag tror närbilder är min grej.

Nu är de läggning av de små vilddjuren :-). Nattinatt!

3 kommentarer:

  1. Det är ju så med fotandet, och det är ju tur man lever i digitalkamera-tidsåldern, så man kan knäppa och knäppa och knäppa, av 100 kort kanske ett par blir bra och det gör inget! Visst är det härligt med närbilder. Jag har ju macro på mitt telezoom, och det är kul och fungerar hyfsat, men skulle vilja ha ett "bara" macro, tror ett sådant kan göra ännu mer underverk! ;.D

    SvaraRadera
  2. vad kostar ett sådant objektiv och ett stativ,för det behövs väl också,får jag upp gift vad objektivet heter ska jag leta reda på ett"morfar"var det stora vilddjuret glad att va hemma igen,många fiskare på yxern i går

    SvaraRadera
  3. Jag ska kolla upp det pappa.
    Ja hon va nog glad att vara hemma men när jag skulle lämna henne vid skolan så fick hon följa med hem igen. Hon mådde så illa och det gick inte att få henne att försöka gå en stund o gå hem sen om de blev värre. Så hon är hemma idag, har pratat med läraren. Ja vet inte vad jag ska göra åt hennes illamående för nu har vi tagit alla prover och varit på sjukan två gånger, det är väl åldern och att det är så intensivt för henne ibland. Min lilla skrutta...

    SvaraRadera