måndag 31 januari 2011

Paus från FB

Nu är jag där igen, gnäller på FB. Egentligen inte på FB utan på hur jag förlitar mig på denna vänskapssite.
Imorgon är dagen där, imorgon tänker jag inaktivera FB. För jag är less på att både jag och andra förlitar sig på att alla info ska komma fram. Men man läser ju inte allt och man missförstår och bla bla bla... jag är less påt helt enkelt! Jag kanske aktiverar kontot igen, men målet är att jag ska vara utan minst två månader. Jag kanske märker att det finns mer fördelar än nackdelar att vara med i FB? Men till att börjam med så kommer de va tyst från mig i två månader.

Förut hade man direktkontakt med sina vänner åtminstonde med sms men nu tar man för givet att man läser på FB och jag har märkt att jag måste gå in på FB varje dag av rädsla för att missa något. Så tänker jag inte ha det!

Så från och med imorgon mina vänner! Från och med imorgon har jag ingen koll på vad ni gör och hur ni mår och vad som händer i era liv. Inte genom FACEBOOK. Jag tänker uppdatera er här på bloggen i hur det känns för nu kommer jag ställa mig utanför en gemenskap som de flesta är med i.

Jag kommer hålla mig till bloggen. Bloggen och jag.

8 kommentarer:

  1. känner igen det där....

    kram till dig

    Nettan

    SvaraRadera
  2. förstår helt hur du tänker :) man ska ju inte behöva gå in på fejjan för att få en update om sina vänner.. :/ kram på dig! /mel

    SvaraRadera
  3. Klart att du ska ta lite paus om du känner så Tina,men jag undrar om du verkligen klarar två månader vi får väl se ha de bra vännen

    SvaraRadera
  4. Vet icke vem du är anonyma vännen. Men de kan du hoppa upp o sätta dig på att jag klarar! Inga som helst problem, jag är beroende av godis- inte av FB och inte av något annat :-).

    SvaraRadera
  5. Är det så du känner är det absolut så du ska göra :-) I min mening väldigt konstigt att tro att folk ska kolla fb varje dag för att få info......Info ska ges direkt till personen det berör så man vet att dom vet antingen genom tele eller sms ;-) Ha de gott kram monica Skog

    SvaraRadera
  6. Hallå där!!
    Känner mig lite träffad angående att vi skulle ses i veckan men jag hoppas att dé inte va dé som gjorde dig besviken...
    Jag är sjuk nu men vi hörs av så får vi se när dé klaffar!
    Kram kram från mia

    SvaraRadera
  7. Å nej Mia... känn dig inte träffad. Jag skickade ju till DIG över FB, jag har inte ditt mob.nr och var för lat att ta reda på numret. Det är andra saker som gjort mig besviken och som gör att jag känner mig lite osynlig ibland. Jag är så van att ta hand om andra och det känns som att nu är det MIN tur, är lite (mycket) trött! Jag har nog en liten livskris, lätt hänt i det här jobbet när man vrider och vänder på sig ut och in. KRAM och krya på dig!

    SvaraRadera
  8. Det va starkt gjort vännen!!

    Blev väldans konfunderad först å tänkte va faan nu!!! vart är Tina har hon blockad mig eller!! =(..kunde ju inte hitta dig alls på fejan!!

    men va skönt då är det inget vajsing med mitt konto då!!

    KRAAAAAAMM

    SvaraRadera