tisdag 4 januari 2011

Det snöar, BRA!

Ja när jag klev upp i morse o såg att det snöar- IGEN, var inte min första tanke "Faaan... inte ännu mer snö". Nej min första tanke va "Åååh va bra, då kan jag ta de där vintriga snökorten jag ville ta när snön ligger kvar på träden". Härligt positiv va :-)?!

Å andra sidan så har nån hällt sand i min hals i natt, det svider som en pissmyretsack i halsen. Så jag är inte överhopad med energi att springa ute och leta snöiga motiv. Vi får väl se vad dagen har i sitt sköte.

Nu ska jag jobba!

7 kommentarer:

  1. Det är bra när man får en anledning att uppskatta de olika årstiderna, allra helst vintern som är lite illa ansedd! ;-D
    Har ju inte tänkt på det, men nu när du skriver så där så tänkte jag efter och det är faktiskt mycket som man tycker är mer ok nu, just för att man kan tänka sig att fota lite! (Tummen upp)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. det skulle va 25cm mindre med snö på marken det kunde hänga på träden i stället så kunde vi motionera hararna ordentligt"morfar"PS ta mina kort och visa du med locknetoka DS

    SvaraRadera
  3. Va, va, va, var är de korten "morfar"? Nu blir jag nyfiken!

    /Monica

    SvaraRadera
  4. Oj nu förstår jag ingenting, vilka kort ska jag visa? Ja med tanke på djuren så ör det illa att snön fortsätter komma, kanske lite lenare under tassarna iaf :-).
    Ang. ditt p.s pappa så hör jag av mig o frågar vad du menar :-).

    SvaraRadera
  5. felskrivet bara ta mera kort och visa,är det ok "morfar

    SvaraRadera
  6. eller ta mera med fina kort och visa"morfar"

    SvaraRadera
  7. Hahaha, ok ta "fina" kort inte "mina"! Då förstår jag!
    Kul det kan bli med felsägningar/skrivningar!

    SvaraRadera