onsdag 19 januari 2011

Uppskattning och dialekter!

Ja det är glädjande nog en del besökare på min lilla blogg. Jag trodde mest att de va ni samma "gamla luvar" (som jag uppskattar massor förstås) som gick in här då och då. Men när jag kollade statistiken så är det en hel de unika besökare varje dag. Dä va wolitt och wart av er :-).

Jag vill tacka er alla som tittar in och ännu mer till er som tycker, trycker och tänker när ni kikar in.Tack o bock!

Ja du Locnetoka, här pratas det med dialekt. En kombination av småländska och östgötska. R är lika med W. Kanske har du hört talas om "Wune och Wagnar som wodde i en woddbåt"? I wöwuti wegnwock?
vilken dialekt är fulast resp. skönast, snyggast osv? Jag måste ju säga att jag HAR svårt för Örebrodialekten, de kan inte hjälpas och jag är ju knappast ensam om det ;-). Karlstad-dialekt är nog en favorit.

Fy böveln, nu blir de o dra täcket över huvet och hoppas att FULLmånen låter mig sova inatt!

2 kommentarer:

  1. Har inte haft några problem med dialekten än i alla fall :-D
    Östgötska är dessutom den "mysigaste" dialekten jag vet! En kompis mamma kommer från Motala och jag njuter av att höra henne prata!!!

    SvaraRadera
  2. Men du.....kom det inte med att det var jag som kommenterade?
    Bäst att skriva under då!
    Kram från Lockentoka!

    SvaraRadera