fredag 7 januari 2011

Sötningsmedel, vad är det för ett gift???

Jag vet om eländet.... Min mage slår totalbakut om jag äter något med Xylitol i. Jag ser höggravid ut och kan inte vara bland folk för om jag inte får ge tillåtelse att släppa ut det som så tydligt signalerar att det vill ut får jag enormt ont ganska snabbt.

Detta har jag alltså lärt mig genom att testa mig fram genom att äta dessa tabletter som kallas halstabletter med namnet EXTRA (och alla andra som innehåller detta+ tuggummi m.m). Rena rama mardrömmen för min mage. Jag äter dom aldrig igen efter att ha gjort det misstaget på en föreläsning för ett tag sedan... Jättekul hörrni, jag vet vad ni tänker och ni har rätt. Men jag sket inte på mig. Hade bara ont i magen.

Men just nu... i nuläget är min mage inte alls go på mig. Jag har ont i halsen, ovanligt ont faktiskt som dessutom innehåller vita otäcka vidriga prickar. Lusläste på alla jäkla halstabletter, innehåller Xylitol, Xylitol, Xylitol, Xylitol... kan ha laxerande effekt. Men TACK då att jag inte kan få lindra min lilla hals.

Hittade till slut Fisherman´s friend, fina goa fisherman man alltid kan lita på! Trodde jag... det är därför jag sitter här med min bullrande, morrande mage. Sedan kl.16-00 har jag tillåtit mig att äta tre, TRE Fishermans och började ana oråd. Läser på förpackningen: ( skrivet med textstorlek 2, alltså går det åt ett förstoringsglas för att läsa) Innehåller sorbitol som kan kan ha laxerande effekt. = Innehåller sorbitol som kan kan ha laxerande effekt.

 Jag går upp och gör mig lite honungsvatten och ger mina Fisherman till någon jag tycker riktigt illa om.

1 kommentar:

  1. Förstår att det inte är en rolig "åkomma! du får när du äter detta, men det var väldigt roligt skrivet!! :-DDD. Den som får en Fisherman av dig vet ju vad du tycker i alla fall!!! ;-D

    SvaraRadera